Bogrács - és minden, ami csíp…
2018. november 14. írta: KOMA, kollégisták online magazinja

Bogrács - és minden, ami csíp…

Ha velősen szeretnék fogalmazni, így jellemezném a Kollégiumi Kulturális Bizottság egyik neves programját, amely elé a diákság évről-évre nagy várakozással tekint.

001.jpg

A Koli Napok egyik szerves része a főzőverseny, melyet idén október 24-én, szerdán rendeztek meg. Számomra első alkalom volt, hogy részt vettem ezen a programon, de rendkívül jól éreztem magam! Megannyi gusztusos ételféleség bográcsba került, hogy kiállja a tűzpróbát, először a láng fölött, s végül a zsűri tányérján. Szerepelt közöttük chilis bab, amely elkészítésére több csapat is vállalkozott, így aztán nem győztek a részt vevők minden kóstolás után öblögetni, persze nem holmi olcsó szájvízzel… Porondra került még vaddisznó pörkölt, csirke pörkölt indiai módra, birka pörkölt, gulyásleves, spagetti…hm szerintem ennyi elegendő is volt a felsorolásból!

Máris megéheztem…

002.jpg

Szóval… azért nem csak az jut az eszembe a főzésről, hogy csíp. (Csíp a chili, csíp a füst, csípnek jó időben, de főként nyáron (persze, tudom, … szúrnak) a rovarok!)

Mi is jut eszembe róla? Várjunk csak! Ööööö…talán az, hogy buli? Igen, azt hiszem ez megfelelő! Aztán olyan is, hogy zene, s ha zene, akkor már a tánc. Barátok? Igen! Új ismeretség? Hogyne! Lazaság? Jaaa! 

003.jpg

Megkérdeztem egy-két embert arról, hogy telt számára a program. A következőket nyilatkozták.

„Boldog vagyok, hogy összejött úgy a csapat, hogy olyan, távoli barátokkal is volt lehetőségem találkozni, akik már nem Agrárosok.” - Nagy Attila

„Örülök, hogy részt vehettem a kolis főzésen, mivel új embereket ismerhettem meg és nagyon finomat főztünk!” - Szabó Gertrúd

006.jpg

„Igazán mesés alkalom volt számomra. Amikor egy csapat hozzávalókat kap, hogy a tagjai közösen készítsenek belőlük valamit, az még nagyobb buli, mintha egyedül kellene azt csinálni. A rendezvény kiváló lehetőséget teremtett a társas kölcsönhatásra. Mindig emlékezni fogok a finom, magyar ételekre. Nem csak az evésről és ivásról szólt részemről a program, hanem a táncolásról is a pezsdítő magyar zeneszámokra. Nagyon élveztem és alig várom, hogy megint részt vegyek hasonló alkalmakon.” - Andualem Tonamo

Mind a magyar, mind a külföldi hallgatók számára úgy gondolom, hogy felejthetetlen élmény volt és nagyon jól megtalálták egymással a közös hangot.

005.jpg

Írta: Brassó Dóra Lili – VPK, szenior

 

Cauldron – and all that’s hot…

Within the Dormitory Days program series, the Culture Commission of the Veres Péter dormitory organized a cookery contest for the boarders. The teams, made up of Hungarian and foreign students, did not spare the members of the jury with their hotter and hotter meals. There was music, dancing, food and drinks involved, in short, all you need for an unbound conversation and to make new friends.

süti beállítások módosítása